Czy warto ograniczyć sól w diecie

Sól to jedna z najpopularniejszych przypraw na świecie. Nic dziwnego, że znajduje się w wielu potrawach i przekąskach zarówno domowych, jak i kupnych. Lubisz dobre posolone jedzenie? Jeśli tak, przemyśl trochę zmianę upodobań. Sól jest w codziennej kuchni wręcz nadużywana. Spożywanie jej w zbyt dużych ilościach może powodować mniejsze lub większe kłopoty ze zdrowiem. Sprawdź, jakie, a także jak z nimi walczyć.

Duża dawka soli znacznie podnosi ciśnienie krwi, prowadzi więc do nadciśnienia tętniczego. A to może niestety skutkować chorobami typu niewydolność i zawał serca lub udar mózgu. Podwyższony poziom sodu w organizmie to także prosta droga do chorób nerek, na przykład bardzo nieprzyjemnej kamicy nerkowej. Spożywając sól w nadmiarze, możesz spowodować u siebie miażdżycę, osteoporozę, nowotwór żołądka albo astmę. Brzmi groźnie, nieprawdaż? Na szczęście wciąż masz szansę coś z tym zrobić!

Jak ograniczyć nadmierne spożywanie soli?

Po pierwsze, działaj małymi kroczkami. Jeśli od razu zrezygnujesz z tej przyprawy, każde jedzenie wyda Ci się mdłe i bez smaku. Lepiej po troszeczku zmniejszaj stan posolenia i stopniowo przyzwyczajaj się do zmian.

Po drugie, odstaw fast foody i niezdrowe przekąski. Naprawdę sobie nie wyobrażasz, jak dużo soli znajduje się we frytkach czy chipsach. Że już nie wspomnimy o niezdrowym tłuszczu. Staraj się częściej przygotowywać posiłki w domu, gdzie będziesz mieć kontrolę nad ich zawartością.

Po trzecie, przerzuć się na przekąski jednocześnie smaczne i zdrowe. Naprawdę można znaleźć coś, co nie jest przesycone solą. Postaw na żywność funkcjonalną, na przykład produkty marki QuickNat. Znajdziesz u nas między innymi wyborne chipsy czy sosy warzywne oraz mieszanki idealne do przekąszenia w wolnym czasie. Wszystkie przygotowane w trosce o Twoje zdrowie!

Nie zwlekaj i dobrze zaplanuj odzwyczajenie się od soli. Twój organizm Ci podziękuje sporą dawką świeżej energii!

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *